Inside - surviving prison

Kollar just nu på ett program som heter Inside. Man får följa fångar och fångvaktare i ett fängelse i
Tennessee, USA. Varje dag är tydligen en kamp mellan liv och död. De mördar varandra hejvilt därinne!
Fångar som ska spendera resten av sitt liv instängda förändras uppenbarligen inte av det straffet.
De lever i fängelset, som de gjorde ute på gatorna.


Det var lite komiskt hur en man, som var dömd till livstid, pratade om sina erfarenheter. Han hade dödat 4 killar, tror jag, under sin fängelsevistelse. Mest av alla i hela USA. Han sa att trots det, var mord den sista utvägen. Haha, what? "Jag pratade alltid med alla, och ville lösa det, men det gick inte, så jag dödade dem."
Något sådant sa han. ProblemlösarN..?

Något en annan kille sa, som precis hade kommit in på anstalten, var att de som sitter inne för resten
av sina liv inte har något att förlora. Det är sant. Vad är ett liv i fängelset? Jag skulle inte bry mig om något. Troligtvis skulle jag bete mig precis som de gör. Det finns ju inget att bry sig om. So what om man blir
mördad? Allvarligt.. Däremot, en kille som kanske avtjänat 6 av 7 år för kokaininnehav..?
Jag skulle vara livrädd och spendera mina 7 år i cellen, aldrig gå ut. Jag skulle inte ens kolla någon annan i ögonen. Han har ju trots allt ett liv som väntar på honom utanför gallren? Tänk dig då det där sista året.
Herregud. Det är ju så illa, att ett enda misstag kan kosta en livet?!

Det är verkligen sjuka människor på det där fängelset. Jag fattar inte hur de överhuvudtaget placeras där?
I en helt galet provocerande miljö. Alla vill ju vara farligast. Som jag sa, de mördar varandra hejvilt!
Sådana personer hör hemma på ett mentalsjukhus eller i elektriska stolen. Haha..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0