Förbereder mig

Min mamma har fått vinterkräksjukan. Stackarn, jag tycker synd om henne. Olyckligt nog käkade jag tacos
igår, som hon hade gjort. Det är liksom inte bra..? Det finns nu en väldigt stor chans att jag har smittats.
Det värsta är att jag var såhäääääääääär nära att låta bli tacosen, men min hunger tog som vanligt över.

12-48 timmar brukar det ta innan man märker om man är sjuk. Det är som att gå runt och vänta in sin
dödsdom. Känns ju sådär. Om jag nu ska bli sjuk så kan jag väl få bli det direkt? Är det en del av själva
lidandet att behöva veta när det bryter ut? EH? Jag har iallafall förberett mig ordentligt idag.
Först städade jag bara lite därnere för att va snäll mot mamma. Nu har jag laddat upp ordentligt genom att ha sanerat hela toan, städat mitt rum grundligt, placerat böcker och filmer lättillgängligt och renbäddat
sängen, allt för att göra mitt eventuella insjuknande så "behagligt" som möjligt.

Nu ska jag promenera ner till tempo och handla godis till mig och min sjuka moder. Sedan ska vi kolla på
Ace Ventura!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0