Busstider

Jag hatar dom! För att jag ska komma till Örebro nu varje dag
i två veckor måste jag ta bussen. Jag hatar för det första bussar,
det känns så sunkigt typ och tar 50 minuter.
Tåg är mer min grej, då kommer man fram mycket
snabbare, hehu.

Tyvärr så erbjuder inte snåla Fröviskolan något
annat än bussbiljetter för oss som praoar utanför Frövi, vilket
betyder att jag inte har något val, bussen blir det.

Mitt andra problem, det största problemet, är busstiderna.
Det är meningen att jag ska börja 8 på morgonen. Bussjäveln
går 07:50 och är framme ungefär 20 i 9. Sen gå till Grand.
Okej, tar inte mer än 5 minuter, men ändå. 45 minuter sen varje
morgon. Det är inte så att jag är astaggad på att hacka grönsaker
och bära kartonger, men det känns ganska så pinsamt att komma
mycket senare än alla andra.

Sen så ska jag ju hem också. Slutar 4. Bussen går 16:40, vilket
betyder att jag måste vänta i ungefär en halvtimme på att få åka hem.
Nu när det är kallt och jävligt också.

Vissa dagar "jobbar" jag kväll också. Som idag alltså. Bussen till Örebro
går 15:15, det är väl rättså bra, ska vara där runt 3-4 tror jag.
Hem 21:40, good. Men jag ska ju för det mesta vara där på dagarna.
Det bästa är när Agneta jobbar, för då kan jag åka in och ut med henne.

Jaaaaaaja. Ska platta håret nu. Sen bädda min säng. Och äta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0