Amber älskling

Är hemma idag. "Hemma med sjuk hund". Det var helt galet.
Jag kom upp imorse, och mamma säger att Amber verkligen är
sjuk nu. Hon har varit konstig dom senaste dagarna, ont i magen
och så, men vi har tänkt att det har berott på älgsteken hon
stal i lördags.

Men nu kunde hon inte röra sig, hon bara satt ner, och kunde varken
gå eller ligga ner. Bakdelen bara hängde på henne,
som om hon var förlamad. Det var verkligen hemskt att se.
Både jag och mamma störtbölade och drog direkt till veterinären
i Arboga.

Fick vänta en stund innan veterinären kom.
Det visade sig att hon hade ett syndrom som många labradorer kan få.
Hon hade troligtvis käkat älgvom i skogen, och fått någon slags "överdos"
av ett ämne som i princip slår ut bakdelen. Det finns inget att göra,
utan det går över automatiskt.
Tack
,
för fan va oroliga vi va. Jag vet inte vad jag skulle göra utan henne..!

Så jag är som sagt hemma från praoen idag. Någon måste ju hålla koll på sjuklingen!

Jag älskar dig


Gos!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0