Marsvin =(


Likheten idag mellan mig och denna kvinna, är slående. Tycker ni inte det? Nu ska jag slänga mig i sängen
och kolla på en film.

Jag måste bara säga att jag har kommit på den ursprungliga
anledningen till mitt underbara humör idag! Det första jag läste i dagens tidning handlade nämligen om
ett marsvin. Marsvinet hade blivit mördat av en grupp ungdomar i Danmark, med hjälp av golfklubbor.
För att göra lidandet än värre bestämde sig genierna för att tända eld på den lille gnagaren.
Fruktansvärt, verkligen tragiskt.
Vad blev straffet då? 1000 spänn i böter för var och en. Ungdomarna hade alltså tänt eld på ett djur, och slagit ihjäl det med golfklubbor. Detta för skojs skull.

Det är precis som att jag skulle ta tåget till
Göteborg och gå på Liseberg en dag. Roligt, ungefär 1000 kr. Hur rimligt är det då att några äckliga mentalfall ska
döda ett marsvin, och sedan komma undan med det efter att "betalat" lika mycket?
De gjorde det ju för skojs skull, de tyckte verkligen att det var kul. Man kan säga att de betalade för en, enligt dem, nöjesattraktion. Precis på samma sätt som jag betalar 1000 :- för Liseberg, betalar tydligen andra för att döda ett djur.
Hoppas man fattar hur jag menar..
Under omständigheterna är det inga pengar alls. Det är märkligt hur man värderar djurens liv nuförtiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0